Saturday, July 16, 2005

Adusss....Kena Sedas.....

Hello sume, hadoi....
Kalo korang sume nak tahu aku dah kena marah hari tu pasal tak datang keja....
Siot betul...tapi ape nak buat sebabnye salah aku jugak.....
Mentang-mentang le dapat cuti untuk gi register.....terus aku mencutikan diri aku selama seminggu..
Hahaha.....kan dah kena marah.... padan muka aku.....

Terus-terang le aku citer kat korang sume...aku sebenornye maleh nak datang praktikal niee...
Yelah belanje nak kena kuar...tapi duit masyuk hampeh.... itu le pasal...
Kalo mak aku tak gerak je daripada tido....memang aku gi kerja naik katil terbang le jawabnye (tido le tuhh)
Tak tahu le camner orang lain bole....tapi aku memang sah termaktub....tak boleh...

Ni le satu isu yang aku nak utarakan pada korang sume.....kenapa gomen tak nak kasik allowance pada bebudak yang gi buat practical kat tempat diaorang....Takde motivasi langsung nak pegi.....
Memang le alasan nak belajar...tapi saper la yang suke belajar..cube korang bagitau aku.... kalau belajar yang mende-mende yang negatif tuhh, memang ramai le yang suke....

Sebenornye, takde sape pun yang suke memeningkan kepala diaorang dengan masalah orang lain....
Cube pikir, korang nak ke pegi serabutkan medula oblongata korang dengan masalah kompeni yang takde bagi faedah pun kat korang........

Nasib baik le makcik - makcik kat ofis selalu belanja aju makan...kalau tak...huh...memang aku malas ne nak datang merapu kat ofis nih......
Oleh itu, aku mencadangkan yang kerajaan patut bayar allowance pada student yang practical ngan diaorang....
Eh...., kitaorang belajar bukan free tau... yuran nak kena bayor....dapat lak loan ajer dari PTPTN.....itu pun kena bayar bunga atau bahasa yang paling tepat kena bayar riba.....kos pengurusan konon.....

Tolong le paham.....ngapa le susah sangat nak memahami kehidupan orang susah yang macam aku nih....
Hmmmm.....maleh aku nak membebel panjang-panjang benda nihhhh.....
harap - harap nasib berubah le lepaih ni fuh.....amin....
Gua chow dulu beb.....

No comments: